گامهای موثر برای راه اندازی یک کسب و کار

گامهای موثر برای راه اندازی یک کسب و کار (بخش اول)

برای راه اندازی یک کسب و کار موفق و حرفه ای لازم است یکسری اقدامات مانند تحقیقات ابتدایی در مورد آن فعالیت، برنامه ریزی و…انجام داد. در این مقاله ما به گامهای موثر برای راه اندازی یک کسب و کار اشاره کرده ایم و در مورد این گامهای موثر توضیحاتی داده ایم تا با به کار بستن دقیق این موارد ضریب موفقیت خود را در فعالیت انتخابی افزایش دهید.

1) تحقیقات بازار

یک روش مناسب برای اطلاع از وضعیت مشتریان و رقبای مرتبط با کسب و کار انتخابی و همچنین تصمیم گیری در مورد این موضوع تحقیقات بازار است. این تحقیقات اطلاعات مفیدی به شما می دهد که ممکن است در برخی موارد حتی ایده ابتدای شما تغییرات اساسی کند همچنین با استفاده از این اطلاعات می توانید یک مزیت رقابتی موثر برای کسب و کار خود پیدا کنید به اصطلاح ساده تر این سوال در ذهن شما ایجاد می شود که چه چیز متمایزی ارائه کنم تا مشتری جامعه هدف کسب و کار من را به رقبا ترجیح دهد.

تحقیقات بازار

۲) بیزینس پلن یا نقشه کسب و کار(business plan)

بیزینس پلن شما فوندانسیون کسب و کار شماست. در واقع این بیزینس پلن است که جایگاه فعلی، جایگاه هدف و استراتژی رسیدن از جایگاه فعلی به جایگاه هدف را مشخص میکند. یک بیزینس پلن یا نقشه کسب و کاری خوب است که دیگران را متقاعد می‌کند تا با شما کار و یا سرمایه گذاری کنند.

business plan)

۳) سرمایه کسب و کار

سرمایه کسب و کار را می‌توان ضروری ترین بخش برای شروع یک کسب و کار دانست به طوری که در عمل بدون سرمایه اولیه هیچ کسب و کاری انجام نمی شود. بیزینس پلن شما خواهد گفت که چه مقدار سرمایه برای شروع کسب و کارتان نیاز دارید و از چه طریقی باید آن را تامین کنید. جذب سرمایه گذار، مشارکت با دیگران، دریافت تسهیلات بانکی و دولتی و … از موثرترین روش‌های جذب سرمایه هستند.

سرمایه کسب و کار

۴) محل فعالیت

یکی از مهمترین تصمیمات شما جهت راه اندازی یک کسب و کار انتخاب محل فعالیت مناسب است که به عوامل زیادی نظیر میزان سرمایه اولیه، تصمیم بر ارائه خدمات به صورت آنلاین، امکان ایجاد شعبه، لزوم وجود پارکینگ و… بستگی دارد.به عنوان مثال محل فعالیت یک تهیه غذای بیرون بر با یک رستوران سنتی که غذا را در خود محل سرو می‌کند تفاوت زیادی باید داشته باشد.

محل فعالیت

۵) نام تجاری مناسب

اکثر فعالین حوزه کسب و کار به اهمیت انتخاب نام تجاری مناسب واقف اند و می دانند که انتخاب نام برای یک کسب و کار به هیچ وجه آسان نیست و اولین اشتباه برابر است با آخرین اشتباه زیرا تغییر نام یک کسب و کار که مدتی فعالیت داشته و خسارات جبران ناپذیری در مبحث برندسازی وارد می کند. نام تجاری مناسب بیانگر روح و ماهیت کسب و کار شماست و نقش مهمی در مطرح شدن کسب و کار شما ایفا می کند.

نام تجاری مناسب

از مهمترین موارد جهت انتخاب نام تجاری مناسب می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • تطابق نام تجاری با نوع فعالیت
  • تطابق نام تجاری با زمینه‌های فرهنگی محیطی
  • خاص بودن نام تجاری
  • ماندگار بودن و نفوذ در ذهن مخاطب
  • اختصار

۶) اخذ مجوزهای لازم

پیش از شروع رسمی فعالیت خود (افتتاحیه) مجوزهای لازم را دریافت کنید. این موضوع علاوه بر اینکه شما را در دریافت تسهیلات بانکی و دولتی مورد نیاز کمک می کند از هزینه‌های بلا استفاده نیز جلوگیری می کند. موارد زیادی وجود دارد که صاحب کسب و کار پس از انتخاب محل فعالیت و انجام هزینه های ثانویه نظیر خرید تجهیزات و طراحی دکور مجبور به ترک و یا انتقال آن کسب و کار شده است.

شما میتوانید ادامه این مطلب را در بخش دوم این مقاله مطالعه فرمایید.  توسعه تجارت پاریز افزار شما را در راه اندازی کسب و کارتان همراهی می کند.
جدید, راه اندازی کسب و کار جدید
نوشتهٔ پیشین
آموزش دریافت اطلاعات از اکسل در نرم افزار دشت
نوشتهٔ بعدی
گامهای موثر برای راه اندازی یک کسب و کار (بخش دوم)

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست